Sunday, June 10, 2007

Military Ball Hair Styles

reverse

Basically this blog is a little experiment on the figure of negative advertising copywriter and advertising as a whole. Bring it on because I like to write only pubblicità inversa, ma dato che ovviamente nel lavoro non mi sarà mai permesso di scriverne nemmeno una parola, l'unico spazio in cui posso farlo è questo.

Il tratto peculiare della pubblicità inversa è che non funziona, e per questo nessuno la fa. Nessuna bibita ha e avrà mai come claim "Un intruglio schifoso che fa male alla salute e al portafoglio". Al limite i pubblicitari fanno quel giochetto che si chiama trasformare un minus in un plus, come in " Il rhum più bevuto nei peggiori bar di Caracas ", per citare un noto esempio. Però questa è pubblicità che funziona e fa vendere alla grande, mentre io vorrei proprio fare pubblicità che non funziona, consapevolmente e programmaticamente voted for failure, rather than to hurt sales to increase, at best to shut shop on the street throwing it to the customer.

One technique that I'm refining, to approach this ideal, is to write advertisements Loffi voluntarily, giving the impression of being quite effective (and as the customer lives always just on the surface, so he appear and so are usually approved), while in-depth work to destroy the product by creating consumer in an irremediable sense of aversion to the brand. Which, without realizing it, are 9 ads in 10, but just because they are totally incompetent their job, while I act as my desire and precise.

a pity not being able to post and comment on some examples, otherwise I would be fired and I could no longer pursue my evil plan ...

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